Valentinisme

A fost o mare zi, într-adevăr. Mă puteți chiar întreba „te mai găsești și tu să scrii acum despre iubire, când ziua măreției a trecut?”. Da, răspund, Sfântul Valentin e ca un motiv literar pentru mine. De fapt, nu vă speriați, mereu am fost o întârziată într-ale iubirii. Îmi place să văd ce spun alții, să le studiez comportamentul și să adopt decizia corectă. Tatăl meu îmi spune mereu: „învață din greșelile altora, nu o să ai timp să le faci tu pe toate”.

Revenind la iubire, în multitudinea formelor ei. Am văzut astăzi poze cu inimioare, bombonele, mici daruri cu(sau fără) bun gust. Am văzut flori, mulți trandafiri și multe posesoare mandre și pe deplin satisfăcute de cadouri. Și bilețele siropoase, care, la noi, la români, s-au transformat în statusuri pe facebook, uneori(suspect) chiar și cu diacritice. Am văzut săruturi imortalizate în fotografii și îmbrățișări, cu o băutură prin preajmă.

Însă am rămas tot un gânditor, unul fără răspunsuri, cu întrebări nepuse, de fapt. Am stat și m-a gândit ce atitudine să adopt în această postare. Să vorbesc, oare, despre falsitate? Ori despre frumusețe? Să adun cuvinte care să spună cât îmi displac automatismele în iubire, să evoc lipsa de tandrețe din ziua de astăzi? Cum spune Octavian Paler, „avem timp pentru toate/ Nu e timp doar pentru puțină tandrețe./ Când să facem și asta – murim”.

Ori, cel mai probabil, să scriu despre cât iubesc iubirea. Și să culeg din grădina cuvintelor sufletului meu cuvinte potrivite care să descrie degetele marii mele iubiri. De ce degetele? Pentru că nu sunt băiat, să mă uit la sâni. Și pentru că multe s-au mai spus despre ochi, buze, corp armonios. Și pentru că degetele, la fel ca și încheieturile mâinilor, sunt observate după ce valul de „valentinism” a trecut. Culmea, chiar și după ce trandafirii s-au uscat, bomboanele s-au dezintegrat în natură, ursuleților de pluș le-au picat un ochișor.

Da, și îmi e dor de el, nu pentru că mi-a adus flori azi, ci pentru că îmi amintește în fiecare zi că sunt importantă pentru viața lui. Și sunt fericită, nu doar acum, dar și mâine, și zilele de după aceea.

În pofida vastei literaturi ce a scris despre acest subiect, iubirea va rămâne mereu „de nedescris”, „de neatins”, din cauza condiției noastre de muritori. E infinită pentru noi.

Să iubim, zic(fiecare în felul său), dar nu doar o dată pe an! O infinitate nu va seca niciodată.

……………………………………………………..

O zi liniștită!

Smiling Miss.

2 gânduri despre &8222;Valentinisme&8221;

Lasă un răspuns

