Citate din „De ce iubim femeile”, Mircea Cărtărescu

Bună, dragi prieteni!

Azi, v-am pregătit citate din această carte minunată a lui Cărtărescu. O recomand tuturor celor care știu ce înseamnă o femeie și care știu să o respecte pentru ceea ce este ea, pentru câtă iubire poate oferi un corp atât de firav, fără să ceară nimic în schimb.

Dacă printre cititorii blogului meu există oameni care cred că o femeie e doar cea care spală, gătește, deretică prin casă, îi sfătuiesc să nu o citească. Nu vor înțelege nimic. Se vor uita la paginile albe, iar scrisul se va transforma în hieroglife, apoi, epuizați fiind de descifrarea lor, vor adormi, în cele din urmă.

Pentru restul, fete și băieți, domni și doamne, vă doresc o lectură plăcută, dacă vă încumetați să îmi urmați sfatul prietenesc.

Citatele, așadar:

1) „Nu poți face nimic ca să ai stil. Pentru că stilul nu îl ai, ci îl ești.”

2) „„Din păcate, pe acest tărâm unde am nimerit fără să ni se spună cum și în ce scop, nu ni se dă decât o singură încercare, iar peisajul minții noastre, însorit sau mohorât, ospitalier sau arid, nu ni-l alegem noi singuri. Și totuși, oricât de prinși suntem în fluxul evenimentelor exterioare, oricât de aleatoriu ne poartă viața dintr-o parte în alta, fiecare dintre noi, măcar de câteva ori în viață, se gândește la sine însuși ca la o ființă dragă și îndepărtată, de care-i e dor și pe care-ar vrea cu nostalgie s-o regăsească.”

3) „Interiorul nostru nu e însă un album de fotografii. Noi nu suntem obiecte, ci procese. Eu sunt, în cele din urmă, căutarea mea de sine. Exist pentru că mă caut pe mine însumi. Nu mă caut ca să mă găsesc: faptul că mă caut pe mine însumi este semnul vă deja m-am găsit”.

4) „Cea mai minunată femeie din lume est cea care te iubește cu adevărat și pe care-o iubești cu adevărat. Nimic altceva nu contează.”

–––––––––––

O zi fericită!  Numai bine!

Smiling Miss.

4 gânduri despre &8222;Citate din „De ce iubim femeile”, Mircea Cărtărescu&8221;

  1. Frumoasa cartea. Am citit-o cand eram in liceu. Ultimul capitol al ei m-a convins sa o citesc, pana atunci tot intrebam ce-i cu cartea aia. 🙂 Si oricum, Cartarescu e un autor foarte bun. Iti recomand, daca nu ai citit deja, ‘Gemenii’. E o carte misto, care exploreaza mitul androginului. 🙂

Lasă un răspuns

