Temă

„Singura bogăție a unui om este spiritul.” – Nichita Stănescu

Într-o lume denaturată, în care oamenii aleargă debusolați în căutarea fericirii, valorile morale adevărate sunt uitate cu desăvârșire. Bogăția este înțeleasă greșit, limitându-se doar la calitatea abundentă de bunuri materiale ce este deținută de fiecare individ în parte.

Dar spiritul, factorul ideal al existenței noastre, este opus materiei. Acesta nu este palpabil și nu poate fi cumpărat ca orice bun pământesc.

Din spirit iau naștere conștiința, gândirea, mintea, rațiunea și intelectul, care sunt caracteristicile esențiale după care ar trebui să se ghideze fiecare. O minte sănătoasă, cu o capacitate intelectuală mare, este cu siguranță bogată spiritual, pentru că cei doi termeni sunt interdependenți.

„Nu treptele succesului sunt importante, ci treptele împlinirii sufletești”, spune Dan Puric. Deci viața ar trebui privită nu ca un scop al acțiunilor noastre, ci ca un mijloc prin care ajungem la desăvârșire spirituală.

Așadar, într-o lume efemeră, în care nimic nu e veșnic pe Pământ, sufletul este singura bogăție a unui om pentru că prin el te definești ca persoană. Spre deosebire de cele lumești, sufletul nu poate fi furat sau cumpărat. Este ADN-ul nostru spiritual, pe care-l purtăm necondiționat în orice loc al lumii am fi.

 

Atât pentru astăzi, dragilor.

P.s: Aceasta a fost una din temele mele la literatură. Sper că v-a plăcut:)

O seară frumoasă! Să ne auzim cu bine!

 

3 gânduri despre &8222;Temă&8221;

  1. E ciudat ca fiecare persoana este capabila sa perceapa cu sufletul cand li se ofera bunatatea, bucuria si dragostea dar nu toti stiu sa o ofere la randul lor, de aceea e posibil ca acele persoane sa nu fi strabatut pana la capat treptele implinirii sufletesti ! S-au oprit pe la mijloc…

    • Probabil nu trebuia să menționez că mi-a fost dat temă. Motivul pentru care l-am postat era de fapt că a fost una din temele care mi-au plăcut într-adevăr(Am mai avut o compunere pe lângă aceasta la care am fost praf..).
      Și în al doilea rând, nici nu am avut pretenția să scriu niciodată valoros. Am scris ceea ce am simțit că trebuie să scriu. Și nu am scris ca să am mulți abonați sau să câștig ceva anume. Când scriu aici nu am menționat că am un dar special sau că am nu știu ce studii superioare. Sunt un nimeni până la urmă. O fată de 18 ani care scrie gânduri. Și nimic mai mult.
      Mulțumesc pentru comentariul tău care a fost sincer. Sper să te fii lămurit.
      O seară frumoasă!

Lasă un răspuns

