Omagiu pentru suferință

Bună, dragilor!

Ei bine, nu știu dacă pentru voi ziua de 11 septembrie înseamnă ceva. Până acum ceva vreme, nici pentru mine nu înseamna. Dar, datorită unui proiect pe care am fost desemnată să-l fac, am aflat că 11 septembrie 2001 a fost o zi neagră în istoria Statelor Unite.

„Atentatul de la World Trade Center”  m-a intrigat și mi-a produs durere, în același timp. Mi-am permis, prin urmare, să selectez câteva paragrafe din proiectul meu personal.

World Trade Center, scurt WTC, a fost un complex de 7 clădiri terminat în 1973 la capătul sudic al cartierului Manhattan, New York. Principalele clădiri, WTC 1 și WTC 2(cele două turnuri gemene) aveau câte 110 etaje și au fost cele mai mari clădiri din lume între anii 1972 și 1973. Complexul de clădiri a fost distrus în atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001 când două avioane deturnate de teroriști al-Qaeda au fost prăbușite în fiecare dintre cele două turnuri gemene, care s-au prăbușit din cauza incendiilor cauzate de exploziile avioanelor.

În dimineața zilei de 11 septembrie 2001, nouăsprezece teroriști au deturnat patru avioane comerciale care se deplasau către San Francisco și Los Angeles de la Boston, Newmark, și Washington, D.C (Aeroportul Internațional Dulles Washington).

Pentru a scurta puțin, vreau doar să vă lămuresc în următoare privință. În fiecare din acele 4 avioane se aflau următorul număr de teroriști, după cum urmează: 5, 5, 5 și 4 în ultimul. De aici, probabil, știți finalul. Două dintre aceste aparate de zbor au lovit cele două Turnuri Gemene producând numeroase victime. Al treilea avion a lovit clădirea Pentagonului și ultimul s-a prăbușit lângă localitatea Shanksville, Pennsylvania(după ce pasagerii de la bord au intrat în luptă cu teroriștii).

Cel puțin 2.985 de persoane au murit pe 11 Septembrie 2001. Au fost 266 de persoane în cele 4 avioane(incluzând cei 19 teroriști), 2595 de persoane în World Trade Center și în apropierea sa(incluzând 343 pompieri și paramedici, 60 de organe de poliție, 1402 oameni în Turnul 1, 614 în Turnul 2, ș.a), dar și 125 de civili și militari în clădirea Pentagonului. Mai mult de 1609 persoane și-au pierdut partenerul de viață, în timp ce mai mult de 3051 copii și-au pierdut părinții.

Comemorări

Unul dintre primele monumente dedicate victimelor a fost Tribute in Light, o instalație de 88 de reflectoare pusă la picioarele turnurilor World Trade Center care proiectau pe cer două coloane verticale de lumină. În New York, s-a ținut un concurs pentru proiectarea unui monument potrivit la locul atentatelor. Proiectul câștigător, Reflecting Absence, a fost ales în august 2006, și constă din două bazine la picioarele turnurilor împreună cu o listă a numelor victimelor într-un spațiu memorial subteran.

De menționat: Aceste fragmente au fost luate din proiectul „Atentatul de la World Trade Center”, realizat de mine. Nu l-am pus în întregime, pentru a nu vă plictisi în detalii.

Și, ca să facem totul ca la carte, Bibliografia este aici:

Text:

  1. http://ro.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center
  2. http://www.mediafax.ro/externe/atentatele-de-la-11-septembrie-cele-mai-sangeroase-din-istorie-galerie-foto-si-video-3165057
  3. http://americanhistory.about.com/od/terroris1/p/wtc_September11.htm
  4. http://wiki.answers.com/Q/How_many_people_died_in_the_September_11_attacks
  5. http://ro.wikipedia.org/wiki/Atentatele_din_11_septembrie_2001

Imagini

  1. http://thecoincidentaldandy.blogspot.com/2011/09/as-they-were-remembering-world-trade.html
  2. http://rousa.blogspot.ro/2010/09/putea-fi-11-septembrie-2001-provocat.html
  3. http://www.badpolitics.ro/video-demolari-planificate-amatori-versus-profesionisti-eufrosin/#more-13830
  4. http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Wtc-2004-memorial.jpg

Nu știu ce alte adăugări aș mai putea face…Știu doar că uneori suntem atât de nemulțumiți de ceea ce suntem și ce avem, încât uităm că alți oameni se află în situații cât se poate de grave. Știu că sunt doar o fetiță și că aceste cuvinte „mari” ale mele nu vor avea efect. Eu doar am vrut să nu uităm că azi, pentru acești oameni, a fost o zi îngrozitoare. Să deschidem ochii, să ne uităm în jurul nostru și să constatăm că, atâta timp cât trăim, mai există o speranță…

Eu nu o să vă uit, eroilor!

Dragii mei, plecați-vă capetele și bucurați-vă de ce aveți acum, în clipa asta! O zi ..altfel..vă doresc!

16 gânduri despre &8222;Omagiu pentru suferință&8221;

  1. Silvia, eu am vazut totul live la tv. Nu ai cum sa uiti, mai ales dupa ce ai fost martor la asa ceva. Nici in ziua de astazi nu se stie cine a fost autorul, chiar daca americanii au dat vina pe Gruparea Terorista Al Qaeda.
    In fiecare an imi reamintesc de durerea globala din acea zi nefericita.

    • Și eu am văzut totul la Tv.. Eram prea mică atunci să înțeleg, dar azi am făcut cercetări serioase.
      Eu rămân tot la părerea lor că au fost acea grupare nenorocită..

      Mulțumesc pentru comentariu. Apreciez.
      O zi frumoasă:*!

  2. Doamne,Doamne ! Cat iubesc eu orasul ala :(. New York e visul meu.Si niste nemernici au distrus ceva minunat din el.Bietii oamenii.Doamne…
    Nici nu vazusem postarea asta.Multumesc ❤

  3. Si totusi… dupa ce scormonesc bine deserturile arabe, dupa ce condamna fatis islamismul, dupa ce aduc injurii Coranului, dupa ce ucid pentru petrol si pentru piata de desfacere pentru fast food american, dupa ce isi baga nasul in EUropa si peste tot in lume, desi nu e doar al lor Pamantul – tot ei sunt victime?!
    Din pacate au murit oameni nevinovati, oameni care isi faceau datoria, care isi serveau cafeaua la munca, oameni care salvau pe altii, care se aruncau de la etajul n cuprinsi de flacari…
    Natia americana o merita – totusi oamenii aceia poate nu. A fost un semnal de alarma ca structura economica e bazata pe crima – atat din partea americanilor-invadatori cat si din partea talibanilor-teroristi.
    Dumnezeu sa odihneasca in pace victimele (sa nu mai fie atat invocate ca pretext de alte crime)! Si Allah sa le dea cele promise teroristilor-sinucigasi din avioane!

    • Eu sunt pacifistă de fel și mi-e greu să spun „au meritat-o”.
      Cel mai probabil se duc niște lupte de interese undeva în „subteran”, iar „cei mari” trag de sfori. Sunt sigură că nu sunt în măsură să judec și să condamn pe nimeni.
      În postarea aceasta m-am exprimat indirect și m-am ferit să-mi dau cu părerea. Poate pentru că nu știu, sau pentru că nici nu vreau.
      Am vrut mult să amintesc de acei oameni. Sunt multe masacre de genul acesta care au avut loc în istorie și pe mine asta mă impresionează – faptul că eu(sau oricare altul) trăiesc bine și frumos, în timp ce oameni mor cu miile. Din respect, am simțit nevoia să o spun..

      Mulțumesc mult pentru comentariu. O seară frumoasă în continuare!

  4. La un momenta dat vei ajunge sa cunosti mult mai multe despre aceasta tragedie iar sursele vor fi mult mai apropiate de realitate. Raportul 9/11 care este public contine cam 10% din informatiile totale despre eveniment. Apreciez initiativa ta si articolul acesta :).

    • De fapt, pot să afirm că nu mi-am pierdut timpul cu site-urile noastre românești în care informațiile erau minimale. Am trecut direct la cele din engleză, mi s-au părut mult mai amănunțite. (numai eu știu cât timp mi-a luat cu adevărat să scriu toate astea+ altele pe care nu le-am postat aici).
      Măcar am încercat:D..vorba ta, e o inițiativă bună:D

      Mulțumesc mult pentru comentariu. Mă bucur că-mi mai vizitezi încă blogul. O seară liniștită în continuare!:)

      • Intru pe blogul tau de fiecare data cand am timp. Informatiile de pe wikipedia sunt bune dar trebuie verificate ulterior din mai multe surse. Iti doresc multe realizari si impliniri in noul an scolar 🙂

      • Da, și eu mă cam feresc de wikipedia…prefer să umblu pe alte site-uri, dar acum nu am avut de ales – mi s-au cerut să am de pe mai multe surse și să încep cu wikipedia…(profesorul și concepțiile sale).

        Mulțumesc pentru urare. La fel îți doresc și eu, dacă ești la școală! Dacă nu, toate cele bune!:D

      • Iti multumesc, pentru mine scoala s-a terminat de mult. Iti recomand sa intri pe http://www.bcub.ro (desi nu ai cum sa ajungi la acea biblioteca te pot ajuta titlurile cartilor de acolo), pe http://www.jstor.org/ (altele nu-mi vin in minte acum). Daca ai avea nevoie de pareri pe diverse iti pot oferi ideile mele oricand.

  5. Asta e treaba cu americanii. Bagatelizeaza un eveniment tragic, cum ar fi acesta, pana cand devine un nenorocit de spectacol pestrit si inutil. Cu ce le consoleaza pe rudele decedatilor ca in fiecare seara, se consuma ‘jdemii de wati de curent, bine-nteles platiti din banii publici? Cu ce?

    • Nu știu dacă numai americanii au acest obicei.. Din păcate, eu cred că așa e firea umană. Cu toții știm că asta nu schimbă cu nimic prezentul, dar ce putem face? Societatea e îmbâcsită de astfel de caractere josnice și noi trebuie să coabităm, din lipsă de alternativă.
      Mulțumesc pentru comentariu. Apreciez fiecare părere și mă bucură să văd că cineva-mi citește munca.
      O seară liniștită!

Lasă un răspuns

