De ce merită să iubești un copil

Copilăria este cea mai frumoasă perioadă a vieții. Sunt clipele cele mai dulci și înmiresmate pe care le poate trăi un om. Un copil este un bobocel de floare abia îmbumbit, o mică ploaie răcoritoare de primăvară, un izvor cu apă limpede de vitalitate, sau un puișor mic proaspăt ieșit din găoace.

Am să încerc să exemplific, în modul cel mai simplu, câteva motive pentru care un adult trebuie să știe să iubească și să prețuiască un copilaș.

1.    Cei mici întineresc tot ce-i înconjoară.

Sau, cu alte cuvinte,  ne „îmbolnăvesc” și pe noi cu frumusețea inimii lor atât de pure și firave. Parcă și masa veche de ani pare nouă , cățelul jerpelit din curte devine cel mai frumos „Azorel” din sat, iar grijile și treburile casnice sunt o plăcere. Toate în preajma copilului frumos.

2. Copiii nu mint!

Acesta este un adevăr absolut. Copiii nu mint pentru a se face plăcuți, pentru a obține ceva, sau pentru a face rău. Ei nu folosesc fraze precum  „ce-mi place bluza ta!”, „wow, ce pantofi scumpi ți-ai luat!, etc. Dacă îi ești drag unui omuleț micuț, el îți va spune „îmi place de tine”(referindu-se la tine ca persoană). Asta e valabil și invers, dacă nu-i ești la suflet, nu va rosti niciodată cuvinte dulci pentru a te mulțumi. Te poți trezi că spune cu voce tare: „mami, ce pute omu` ăsta”, chiar dacă i-ai explicat de 1000 de ori că nu e bine să vorbească astfel în public.

3.  „Tlebuie” să-i iubim pe cei mici „pentlu că” ei pocesc aproape toate cuvintele.

La punctul acesta se încadrează și recitatul poeziilor într-un mod, bineînțele, aparte: „Cățeuș[trad:cățeluș] cu coada scultă, cum ai petlecut la nuntă? Am fost maie[trad:mare] bucătarr[cu 2  „r”] la fliptulă și glătar. Am dansat c-o pisicuță și-am călcat-o pe iăbuță[trad:lăbuță]”. Sunt și tare isteți. De 3 ori le spui o poezie, iar ei au și reținut-o instantaneu.

4. Privirea care spune tot.

Ochii lor valorează cât o secundă de zâmbet, un minut de râs, o oră de distracție, o zi de fericire, o lună în care soarele strălucește, un an în care putem bea roua dimineții, un deceniu de prosperitate, un secol de liniște, un mileniu de sănătate și o viață de om…

5. Copiii sunt foarte foarte deștepți.

Și cunosc lucruri despre care noi, cei mari, nici nu avem habar.

* „Măi, fii cuminte că te bat de nu te vezi!”, spune mama. Iar răspunsul este: „Nu mă bați, mami, pentlu că știu eu că mă iubești”.

*-„Mamaie, ia-mă în brațe.”, cere hotărât cel mic.

-„Nu mai pot, mă, că tu te-ai făcut mare și eu sunt bătrână.”

-„Lasă, mamaie, că o să te iau și eu pe mata când o te faci mică.”

 

Dacă mă mai gândesc, cu siguranță, voi găsi și alte exemple ca acestea, dar cred că v-am convins. A fi copil e minunat, dar a avea copii în preajma ta și a știi să îi apreciezi este extraordinar.

O zi frumoasă!

7 gânduri despre &8222;De ce merită să iubești un copil&8221;

  1. Bine scris,scumpo ! Dar undeva in adancul inimii si noi vom ramane copii pentru todeauna ❤ ! Si asta e cel mai frumos lucru.
    Te felicit pentru cuvintele frumoase si adevarate scrise mai sus.
    Sa ai o zi frumoasa in continuare !

    Emy.

    • Mulțumesc mult, draga mea.
      Da, dacă știm să păstrăm o inimă de copil, atunci dintr-o dată viața nu mai e așa plictisitoare și toate au sens.
      P.s: Dar noi nu pocim cuvintele=))(adorabil lucru pentru cei mici)

      Mulțumesc pentru comm. O zi frumoasă și ție!:X

  2. Copiii sunt cel mai frumos dar primit de la Dumnezeu! :X de la ei invatam si noi cum sa mai fim copii din nou..foarte interesanta postarea:* tine-o tot asa.draga mea>:D< :*

Lasă un răspuns

