Citate din „Dama cu camelii”

Salutări! Am revenit cu o postare pentru astăzi în amintirea cărții pe care acum 5 minute am terminat-o. Nu sunt foarte multe citate, dar sunt mulțumită de cele pe care le-am găsit, mai ales că această carte valorează mai mult decât aș putea să descriu în cuvinte. Prin urmare, citatele alese și scrise de mine sunt:

1. „Copilul e mic, dar închide în el omul; creierul e strâmt, dar adăpostește gândirea; ochiul nu e decât un punct, dar îmbrățișează spațiul.”

2. „Într-o carte a lui Alphonse Karr, intitulată Am Rauchen, un personaj urmărește într-o seară, o femeie foarte elegantă de a cărei frumusețe se înamorase la prima vedere. Se simte în stare  de a face orice, de  a cuceri orice, de a se lansa în orice, numai pentru a săruta mâna acelei fete. Abia de îndrăznește să privească glezna cochetă care se ivea de sub rochia ușor ridicată în mână, pentru a nu se murdări la atingerea cu trotuarul. În timp ce el visa la tot ce ar fi în stare să facă pentru a poseda această femeie, ea se oprește la colțul unei străzi și-l întreabă dacă nu vrea să urce în apartamentul ei. Bărbatul întoarce capul, traversează pe celălalt trotuar și se duce acasă copleșit de mâhnire.”

3. „Ce sublimă naivitate e iubirea!” – acesta e scurt, dar cuprinzător.

4.„Viața își are farmecul ei, scumpul meu, depinde numai cu ce ochi privești.”

5. „Oricât de mult ai iubi o femeie, oricâtă încredere ai avea în ea, oricare ar fi siguranța în viitor pe care ți-o dă trecutul ei, ești întotdeauna mai mult sau mai puțin gelos. Dacă ai fost îndrăgostit, cu adevărat îndrăgostit, desigur ai resimțit această nevoie de a izola de restul lumii ființa în a cărei inimă ai vrea să fii numai tu. Mi se pare că oricât ar fi de indiferentă la ceea ce o înconjoară, femeia iubită își pierde din parfumul și din armonia ei în contact cu oamenii și cu lucrurile.”

Citatele sunt din „Dama cu camelii”, de Alexander Duma-fiul.

Acestea fiind spuse, aștept cu nerăbdare comentariile voastre și vă doresc o sâmbătă liniștită!

8 gânduri despre &8222;Citate din „Dama cu camelii”&8221;

    • Mersi. Mă bucur că vă place rubrica mea de citate. Inițial, le notam într-un carnețel pentru mine, dar, odată cu apariția blogului, am luat și decizia să le postez. 🙂

  1. Foarte frumoasa cartea.
    „Mi se pare că oricât ar fi de indiferentă la ceea ce o înconjoară, femeia iubită își pierde din parfumul și din armonia ei în contact cu oamenii și cu lucrurile.” Imi place foarte mult….si citatul al 3-lea este cel mai plin de profunzime.

  2. Marguerite care se ducea intotdeauna cu o punga de bomboane la opera 🙂
    (2)mi-a amintit de ‘Maestrul si Margareta’ Margareta iesise pe strada tinand un buchet de margarete galbene ca el in sfarsit sa o gaseasca; altfel ea s-ar fi sinucis fiindca viata ii era pustie; dramatic si romantic 🙂

    • Da, și totodată splendid…
      Mulțumesc pentru comentariu. 🙂

      P.s: Nu am citit, sau văzut(filmul) ”Maestrul și Margareta, dar este pe listă. Știu că este tare frumos, mi l-a mai recomandat cineva, dar, deocamdată, am alte cărți prioritare. 🙂

Lasă un răspuns

